Reklama

Kolorowe piłeczki z reklamy

José González, zapowiadany jako "czarodziej nostalgicznych klimatów", 24 kwietnia wystąpi w Warszawie. Najbardziej znany jest z utworu "Heartbeats" wykorzystanego z słynnej reklamie telewizyjnej z tysiącem kolorowych piłeczek.

"Krystalicznie czysty głos, melancholijne melodie, głębokie akordy brzmiące jak u argentyńskich mistrzów gitary, to cechy charakterystyczne twórczości José Gonzáleza - jednego z największych talentów muzycznych XXI wieku" - zapowiadają Gonzáleza organizatorzy występu w klubie Palladium.

W swojej twórczości oddaje hołd takim twórcom jak Nina Simone, Chet Baker, Nick Drake, Caetano Veloso czy Cat Power.

González zadebiutował płytą "Veneer", na której znalazł się utwór "Heartbeats" wykorzystany w reklamie telewizorów Sony Bravia "z tysiącem kolorowych piłeczek". Album trafił do niemal miliona słuchaczy, uzyskując status platyny w Szwecji i Wielkiej Brytanii. Artysta został uhonorowany licznym nagrodami m.in. Szwedzkie Grammy dla "Nowej twarzy" w 2004 roku.

Reklama

Drugi album, "In Our Nature", ukazał się po koniec 2007 roku. W twórczości Gonzáleza wciąż najważniejsza jest gitara i jego niezwykły głos. Na "In Our Nature" muzyk poszerza swoje inspiracje, czerpiąc z amerykańskiej folk-rockowej alternatywy, słychać też dalekie echa afro-blues, a nawet afrobeatu.

Na płycie znalazła się, kolejna przeróbka, przejmująca wersja utworu "Teardrop" z repertuaru Massive Attack.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | kolorowe | José González
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy