Reklama

Chumbawamba: Sztuczka z reklamą dla General Motors

Członkowie brytyjskiej formacji Chumbawamba zgodzili się w końcu na wykorzystanie ich piosenki "Pass It Along" w reklamie koncernu General Motors. Fani zespołu, który znany jest ze swej niechęci do wielkich korporacji, będą tym faktem na pewno zaskoczeni. Sedno sprawy tkwi jednak w tym, że honorarium uzyskane w ten sposób zespół przekazał dwóm organizacjom otwarcie zwalczającym GM.

Członkowie Chumbawamby otrzymali za zgodę do wykorzystania piosenki w reklamie czek w wysokości 100 tysięcy dolarów. Jednak, aby być w porządku z własnym sumieniem i nie być posądzonym o hipokryzję, przekazali te pieniądze organizacjom CorpWatch i IndyMedia.

"Gdyby szefowie General Motors wiedzieli jak zostaną spożytkowane te pieniądze, to na pewno nie prosiliby Chumbawamby o zgodę. Teraz muszą się nieźle tam trząść z nerwów w tych swoich miękkich skórzanych fotelach" - powiedział Joshua Karliner, przedstawiciel CorpWatch.

Reklama

Rzecznik koncernu samochodowego przyznał, iż rzeczywiście, jego pracodawcy nie mieli zielonego pojęcia o politycznym i antykapitalistycznym zaangażowaniu muzyków Chumbawamby. A powinni byli słyszeć, chociaż o jednym ich wybryku. W 1998 roku podczas ceremonii wręczenia nagród brytyjskiego przemysłu muzycznego Danbert Nobacon wylał wiadro wody na głowę jednego z ministrów brytyjskiego rządu - Johna Prescotta.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chumbawamba | piosenki | sztuczka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy