Reklama

Reklama

RZA chce drakońskich kar dla oszustów, którzy podszywają się pod Wu-Tang Clan

Robert Fitzgerald Diggs, raper, producent muzyczny, aktor i reżyser, znany również jako RZA, Prince Rakeem, Bobby Digital i Bobby Steels nie zamierza już tolerować powszechnego podszywania się pod kultowy zespół hip-hopowy Wu-Tang Clan. Domaga się nakładania milionowych grzywien na naciągaczy i piratów, którzy wykorzystują słynne logo tej grupy.

RZA jest liderem Wu-Tang Clanu

RZA stworzył Wu-Tang Clan w 1992 roku. W skład grupy oprócz niego weszło też dwóch jego kuzynów - Gary Earl Grice zwany GZA i zmarły w 2004 roku Russell Tyrone Jones, czyli Ol’ Dirty Bastard - oraz pięciu przyjaciół z dzieciństwa. Kapela szybko zdobyła sławę i do dziś uchodzi za jedną z najbardziej wpływowych w dziejach hip-hopu. 

O wpływie Wu-Tang Clan na scenę muzyczną mogą świadczyć słowa Kanyego Westa, który w marcu 2015 roku przyznał w MTV, że że twórczość grupy dowodzonej przez Roberta Fitzgeralda Diggsa miała największy wpływ na jego własny styl. Nie tylko muzyczny, ale także na sposób mówienia i ubierania się.

Reklama

Grupa ma charakterystyczne logo z literą "W", która przypomina ostrza topora. Zaprojektował je w 1992 przyjaciel RZA, DJ o pseudonimie Allah Mathematics. Logo po raz pierwszy pojawiło się na okładce singla "Protect Ya Neck" i wkrótce stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych w kulturze hip-hopu znaków towarowych. Najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej kopiowanych. RZA długo tolerował nadużycia różnych firm, które wykorzystywały ten wzór do promowania własnych produktów. Do teraz.

Według najbardziej wpływowego portalu hip-hopowego AllHipHop, nazywanego "CNN hip-hopu", artysta postanowił wydać wojnę wszelkim producentom i sprzedawcom, którzy używają logotypu Wu-Tang Clanu "w sposób nieautoryzowany", czyli podszywając się pod legendę. Pozywa ich o "naruszenie znaku towarowego, podrabianie i fałszywe oznaczenie pochodzenia".

Jak donosi AllHipHop, RZA domaga się "wszelkich zysków" ze sprzedaży nielegalnego towaru oraz odszkodowania za naruszenie znaku towarowego lub 2 milionów dolarów za każde bezprawne wykorzystanie własności Wu-Tang Clan. To nie koniec. Raper zażądał przy tym od dużych sklepów internetowych, takich jak Amazon, eBayAliExpress, usunięcia reklam owych naciągaczy. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama