Reklama

"Nadzieja dla Haiti" numerem jeden

Charytatywny album "Hope For Haiti" to najlepiej sprzedająca się płyta w Stanach Zjednoczonych.

Wydawnictwo, na którym śpiewają m.in. Alicia Keys, Coldplay, Shakira, Sting, Beyonce czy Bono, odnotował tygodniową sprzedaż na poziomie 171 tys. egzemplarzy. Jest o tyle imponujące, że longplay dostępny jest tylko w wersji cyfrowej. Dochód ze sprzedaży tego albumu jest w całości przeznaczony na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi na Haiti.

Reklama

Zobacz duet Beyonce i Chrisa Martina podczas koncertu "Hope For Haiti":

Na 2. miejscu znalazła się Susan Boyle z debiutancką płytą "I Dreamed A Dream" (86 tys.). Sprzedaż albumu Szkotki wzrosła o 12% po wizycie w programie Oprah Winfrey. 3. miejsce to Lady GaGa z wydawnictwem "The Fame Monster" (62 tys.), będącym edycją specjalną "The Fame" z 2008 roku.

Drugą, po "Hope For Haiti", najwyżej notowaną nowością jest album "Transference" (53 tys.) amerykańskiej grupy rockowej Spoon - miejsce 4. To zdecydowanie najlepszy wynik w liczącej 16 lat historii tego zespołu!

Pozycję niżej znalazła się kompilacja "2010 Grammy Nominees" (49 tys.). Ceremonia rozdania nagród Grammy odbędzie się w niedzielę, 31 stycznia.

Liderzy poprzedniego notowania, grupa Vampire Weekend i album "Contra" (43 tys.) spadli na miejsce 6. "Contra to pierwsza wybitna płyta 2010 roku. Album dojrzalszy, bardziej urozmaicony i przemyślany, ciekawszy... Po prostu lepszy, niż znakomity przecież Vampire Weekend. To płyta, która przymusza do wnikliwego odsłuchu subtelnie wyplatanych partii instrumentów, bo drugi i trzeci plan kruchej, zwiewnej konstrukcji utworów jest równie istotny, co ich motyw wiodący" - napisaliśmy w recenzji tego albumu.

7. miejsce amerykańskiej listy przypadło Alicii Keys z płytą "The Element Of Freedom" (40 tys.). "Jej dzisiejsze piosenki skrojone są tak, by podobały nam się od pierwszych taktów i nie męczyły zbyt skomplikowaną ornamentyką. Wokalistka coraz bardziej oddala się od uduchowionego soulu na rzecz r'n'b i popu, znanego z piosenek Mariah Carey i Beyonce" - czytamy w recenzji płyty.

Czołową dziesiątkę zestawienia uzupełniają: Ke$ha i "Animal" (35 tys.), Black Eyed Peas z "The E.N.D." (35 tys.) oraz Taylor Swift z "Fearless" (32 tys.).

Łączna, tygodniowa sprzedaż płyt w USA wyniosła 5,8 mln egzemplarzy, co jest wynikiem gorszym o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku.

Billboard

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: beyonce | hope | Haiti

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje