Reklama

Metal wygrał z hip hopem

Slipknot czy The Game? Amerykanie poszli do sklepów muzycznych i postawiali na metal!

Najnowszy album zamaskowanych metalowców, zatytułowany "All Hope Is Gone", zadebiutował na szczycie zestawienia najchętniej kupowanych płyt w Stanach Zjednoczonych. Slipknot o prestiżowy Numer Jeden w Ameryce konkurowali z nowa płytą rapera The Game'a "LAX".

Reklama

Ostatecznie "All Hope Is Gone" w pierwszym tygodniu po premierze rozszedł się w nakładzie blisko 240 tysięcy kopii. Jak donosi "Billboard", "LAX" zakupiło dokładnie 1134 mniej osób!

Tym samym Slipknot zaliczyli pierwszy w karierze Numer Jeden w Stanach Zjednoczonych. Poprzednie płyty metalowców, "Vol. 3: The Subliminal Verses" (2004) i "Iowa" (2001), doszły odpowiednio do pozycji 2. i 3.

Wracając do The Game'a, to za sprawą Slipknot kalifornijski raper nie znalazł się na 1. miejscu notowania "Billboard 200" trzeci raz z rzędu. Dwie poprzednie płyty hiphopowca, "Doctor's Advocate" (2006) i "The Documentary" (2006), trafiły bowiem na sam szczyt.

Bestsellerowe debiuty na liście zepchnęły z pozycji 2. na 3. album "Rock N Roll Jesus" Kid Rocka i zeszłotygodniowy Numer Jeden, "A Little Bit Longer" Jonas Brothers, na pozycję 4.

Spadek był również udziałem ścieżki dźwiękowej do musicalu "Mamma Mia!" (z 4. na 5.).

Zniżkowy trend przełamał raper Lil Wayne z płytą "Tha Carter III", która awansowała z 7. na 6.

Country'owa wersja popularnej w Ameryce składanki "Now", zatytułowana "Now That's What I Call Country", debiutuje na pozycji 7.

Oczko niżej wciąż znajduje się grupa Sugarland z "Love on the Inside" (8.).

Solange, młodsza siostra słynnej Beyonce, z drugą płytą "Sol-Angel and the Hadley St. Dreams" trafiła na pozycję 9. zestawienia.

Do pierwszej dziesiątki powróciła formacja Coldplay z bestsellerowym albumem "Viva La Vida or Death and All His Friends" (z 11. na 10.).

Inna brytyjska formacja gitarowa, której udało się zdobyć popularność w Stanach Zjednoczonych, The Verve, debiutuje wydanym po 11 latach przerwy albumem "Forth" jedynie na pozycji 23.

Billboard

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Slipknot | GAME | Amerykanie | metal

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje