"Machina": Pierwszy numer
W czwartek, 16 marca, trafił do sprzedaży pierwszy numer wznowionego pisma "Machina", którego próbna wersja wzbudziła wiele kontrowersji z powodu okładki wykorzystującej wizerunek Matki Boskiej Częstochowskiej. I właśnie okładki mają być elementem wyróżniającym pismo, które kosztuje 7,99 zł.
W pierwszym numerze "Machiny", który właśnie się ukazał, znalazły się m.in. wywiady z Maćkiem Maleńczukiem, Anją Garbarek, Karoliną Gruszką i Leonem Niemczykiem, a także wiele artykułów poświęconych najnowszym trendom w muzyce, projektowaniu i modzie.
Tym razem niekonwencjonalna okładka, której autorami są Marek Knap i Marek Trojanowski, wielokrotnie nagradzani w Polsce i na świecie, nie wzbudzi kontrowersji. Jej nietypowe rozwiązanie stanowi dodatkowo podstawę dla kampanii reklamowej "Machiny".
Pierwszy numer ma podwójną, rozkładaną okładkę, a objętość wynosi 132 strony, Nakład wyniesie ponad 100 tys. egzemplarzy, cenę ustalono na 7,99 zł.
Według deklaracji wydawcy, "Machina" będzie tytułem opisującym najciekawsze zjawiska światowej i polskiej popkultury, a skierowana jest do czytelników między 25. a 35. rokiem życia.
Hasło promujące pojawienie się pierwszego numeru na rynku brzmi: "Po okładkach nas poznacie".