Reklama

Reklama

Fonografia w liczbach: Raport o muzyce

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) we wtorek, 2 sierpnia, ogłosiła 12. edycję swojego raportu na temat sprzedaży muzyki na świecie. Według niego w 2004 roku bardzo rozwinęła się sprzedaż przez internet, i to nie tylko muzyki w postaci cyfrowej, ale również tradycyjnych kompaktów.

Choć pewnie mało kto w to uwierzy, ale liderem wśród wytwórni są niezależne firmy fonograficzne, do których należy 28,4 procent rynku. Jednak na ten wynik składa się wiele, często niewielkich firm.

Tak naprawdę liderem jest Universal (25,5 proc.), który wyprzedza połączony koncern Sony BMG (21,5 proc.), EMI (13,4 proc.) i firmę Warner (11,3 proc.).

Według raportu IFPI rok 2004 był przełomowy jeśli chodzi o wzrost usług online. Na świecie istnieje już 300 legalnych serwisów sprzedających muzykę w postaci cyfrowej. Ponad 200 z nich działa w Europie. W swoich zasobach mają już ponad milion utworów.

Reklama

W tych serwisach zarejestrowano już ponad 2 mln użytkowników. W połowie lipca iTunes, największy sklep z legalną muzyką, sprzedał ponad pół miliarda utworów. Ten poziom osiągnięto w ciągu niewiele więcej niż dwóch lat działalności sklepu firmy Apple. W dodatku tempo wzrostu sprzedaży cały czas rośnie.

Dobrze funkcjonuje również sprzedaż kompaktów przez internet. W 2004 roku to właśnie sieć była najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży tradycyjnych płyt. W Niemczech handel kompaktami przez internet osiągnął poziom 15 procent.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: internet | muzyka.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje