Open'er Festival 2016
Reklama

Open'er Festival 2016: Akcje koncertowe dla Florence & The Machine

Jedną z gwiazd tegorocznego Open'era będzie zespół Florence & The Machine. Formacja cieszy się w Polsce dużą popularnością, a członkinie polskiego fanklubu grupy po raz kolejny szykują specjalne akcje na koncert rudowłosej wokalistki i jej towarzyszy. Sprawdźcie szczegóły!

Jedną z gwiazd tegorocznego Open'era będzie zespół Florence & The Machine. Formacja cieszy się w Polsce dużą popularnością, a członkinie polskiego fanklubu grupy po raz kolejny szykują specjalne akcje na koncert rudowłosej wokalistki i jej towarzyszy. Sprawdźcie szczegóły!
Florence Welch będzie zachwycona niespodziankami od polskich fanów? /Charley Gallay /Getty Images

Florence & The Machine mają w Polsce prężnie działający fanklub, który jest jednym z największych fanpejdży o zespole na świecie.

Członkinie grupy ponownie szykują coś specjalnego z okazji występu brytyjskiego zespołu w Polsce. Na ich koncert podczas tegorocznej edycji Festiwalu Open'er zaplanowano w sumie trzy fanowskie akcje koncertowe.

"Tym razem w grę wchodzi największy polski festiwal muzyczny, dlatego też pragniemy dać z siebie jak najwięcej. Chcemy pobić na głowę wszystko, co udało nam się wymyślić do tej pory i sprawić, aby Florence z zespołem na długo zapamiętali ten występ" - piszą członkinie fanklubu.

Reklama

Charakteryzacja

Jedną z nich jest, tradycyjnie już, odpowiednia charakteryzacja, czyli twarz ozdobiona brokatem oraz wianek na głowie. Te dwa elementy stały się niemal znakiem rozpoznawczym polskich fanów FATM.

"Kierujemy w stronę fanów prośbę, aby nie rzucać brokatem we Florence. Chodzi nam raczej o brokatowy makijaż, gdyż nie chcemy, by rozsypywany pył w żaden sposób przeszkadzał Florence w występie" - apelują organizatorki akcji koncertowych.

Tak Florecence Welch wyglądała po ostatnim koncercie w Polsce:

Eye Love

Poza charakteryzacją na występ FATM zaplanowano dwie inne inicjatywy. Pierwsza z nich będzie składać się z dwóch części - akcji przedkoncertowej oraz akcji koncertowej. Jeśli chodzi o akcję koncertową, odbędzie się ona podczas utworu "Third Eye".

"Chciałybyśmy, by wraz z pierwszymi dźwiękami piosenki, w górze pojawiły się setki złotych oczu. Będą to jednak niezwykłe oczy, ponieważ zamiast źrenic pojawi się na nich wycięty kształt serca. Tym samym pragniemy nawiązać do motywu patrzenia sercem, patrzenia przez pryzmat miłości przede wszystkim do samego siebie. Zauważania własnych uczuć, potrzeb. Chcemy podsumować tym 'Odyseję', niedawno wydany przez Florence krótki film, w sposób podobny do tego, w jaki poradziła sobie Florence. Trzecie oko było kluczem do samoakceptacji Florence, poniekąd kluczem do jej własnego szczęścia. Wierzymy w to, że każdy z nas ma w sobie takie właśnie trzecie oko i to pragniemy wyrazić poprzez akcję" - tłumaczą członkinie fanklubu.

Jak przekonują organizatorki, do wykonania oka wystarczy złota kartka A4 lub A3, którą można nabyć w każdym sklepie papierniczym. Ważne jest jednak, by kartki były sztywne.

Całość powinna prezentować się w ten sposób:

Dodatkowo na Instagramie, na kilka dni przed koncertem, przeprowadzona zostanie akcja ‪#‎EyeLoveMyself z udziałem fanów zespołu.  

"Chcemy, aby każdy wrzucił na Instagram zdjęcie ukazujące jego samego, poprzez wycięty kształt serca 'trzeciego oka'. Oprócz tego zdjęcie będzie opisane kilkoma hasztagami, o których poinformujemy bliżej koncertu. Akcja instagramowa nie będzie jednak zdradzać akcji koncertowej. Cała istota tej inicjatywy polegać będzie na tym, że zespół zasypany takimi zdjęciami przed samym przyjazdem do Polski, nie będzie spodziewał się ujrzenia tego samego widoku podczas występu. Jesteśmy pewne, że taki zabieg spotęguje przekaz całego przedsięwzięcia w oczach zespołu" - przekonują autorki niespodzianki.

Spread The Love

Członkinie fanklubu zapowiadają, że druga akcja będzie bardziej spontaniczna i dynamiczna. Światła były elementem akcji na koncercie w Łodzi i to właśnie one będą grały główną rolę podczas akcji przeprowadzonej podczas utworu "Spectrum".

"’Spectrum' to potężny utwór, traktujący o kolorach, miłości, tolerancji i wolności - chciałybyśmy do tego nawiązać w kontekście obecnej sytuacji w Europie. Wiemy, że zespół aktywnie angażuje się we wszelkiego rodzaju akcje i kampanie związane z walką ze strachem przed terrorystami - z tej okazji powstał nawet cover Eagles of Death Metal - 'I Love You All The Time'. Podczas koncertu w Paryżu Florence wykonała również specjalnie utwór 'All You Need Is Love'. Myślałyśmy o słowach Florence w odniesieniu do problemu, z którym przyszło zmierzyć się Europie, a także o tradycji koncertowej, kiedy to Flo, tuż przed rozpoczęciem 'Spectrum', zachęca obecnych do dania wyrazu miłości do siebie nawzajem, do przytulenia się, 'ukochania się', uśmiechnięcia się do siebie, podania sobie ręki. Dlatego chcemy zorganizować prawdziwy szał glowsticków, świecących balonów i banerów" - czytamy w opisie akcji.

Sprawdź tekst i tłumaczenie piosenki "Spectrum" w serwisie Teksciory.pl!

Organizatorki chcą, by na balonach pojawiły się napisy "Spread the love!" oraz "All You Need Is Love!". Są to hasła, których sama Florence używała odnosząc się do obecnego problemu walki z terroryzmem.

Akcja ta ma być "wyrazem potępienia przemocy, hołdem wzajemnej miłości i akceptacji".

Autorki pomysłu informują, że przygotują dla fanów balony, natomiast proszą, by samodzielnie zaopatrzyć się w glowsticki i banery. Na banerach powinny pojawić się hasła promujące wartości, o których mowa w piosence "Spectrum" (może to być cytat z utworu).

Wszystkie wymienione wyżej elementy będzie należało podnieść w momencie, gdy Florence po raz pierwszy w piosence zaśpiewa słowa "Say my name".

Szczegóły akcji koncertowych dla Florence & The Machine znajdziecie tutaj.

Tak było podczas koncertu Florence & The Machine w Łodzi w 2015 roku:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Open'er Festival | Florence & The Machine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy