Polsat Hit Festiwal 2025 przyciągnął miliony! Rekordowa oglądalność i muzyczne emocje w Sopocie
Trzy dni muzyki, śmiechu i wzruszeń. Polsat zdominował weekendową oglądalność, a wydarzenia z Opery Leśnej śledziło ponad 7 milionów widzów.

Od 23 do 25 maja Sopot ponownie stał się sercem polskiej rozrywki. Polsat Hit Festiwal 2025, zorganizowany w legendarnej Operze Leśnej, zgromadził tłumy fanów muzyki i kabaretu - zarówno na miejscu, jak i przed telewizorami. Polsat każdego dnia był liderem oglądalności w kluczowej grupie wiekowej 16-59, a największym przebojem okazał się koncert "Gdzie się podziały tamte prywatki", który obejrzało ponad 1,8 mln osób.
Piątek pod znakiem jubileuszy i radiowych przebojów
Pierwszy dzień festiwalu rozpoczął się mocnym akcentem - 20-leciem zespołu Feel, któremu towarzyszyli Lanberry i Zespół Pieśni i Tańca Śląsk. Publiczność rozgrzał także koncert "Radiowy Przebój Roku", w którym wystąpili m.in. Smolasty, Kaeyra i Justyna Steczkowska - ta ostatnia po raz pierwszy od Eurowizji zaprezentowała utwór "Gaja" w widowiskowej aranżacji.
Wieczór należał jednak do Kayah. Najpierw przypomniała swój przełomowy album "Kamień" w towarzystwie gości specjalnych, a później, wraz z Goranem Bregoviciem, rozkołysała Operę Leśną wspólnymi hitami. Ich występ osiągnął imponujące wyniki - ponad 13% udziałów w grupie komercyjnej.
Wzruszającym momentem wieczoru było uhonorowanie Niny Terentiew medalem za wieloletni wkład w rozwój festiwalu.
Sobota: klasyka, emocje i nowe odsłony gwiazd
Sobotnie koncerty przyniosły kolejne rekordy - przed telewizorami zasiadło prawie 1,6 mln widzów. Festiwal otworzył wyjątkowy jubileusz Alicji Majewskiej i Włodzimierza Korcza, którzy obchodzili 50-lecie współpracy artystycznej. Do duetu dołączyła m.in. młoda wokalistka Gracjana Górka, finalistka "Must Be the Music".
Wieczorem scena należała do legend i idoli różnych pokoleń: Kombii, IRA, Edyty Górniak, Maryli Rodowicz i Ralpha Kaminskiego. Szczególnie zapamiętany zostanie duet Maryli i Ralpha - spotkanie pokoleń, które poruszyło widzów.
Spektakularnym finałem soboty był koncert "Krajewski by Krajewski", w którym artyści tacy jak Kuba Badach czy Mela Koteluk oddali hołd twórczości Seweryna Krajewskiego w nowych aranżacjach autorstwa jego syna, Sebastiana.
Niedziela na wesoło - kabaretowa puenta festiwalu
Ostatni dzień festiwalu przyniósł uśmiech i kolejne rekordy. Sopocki Hit Kabaretowy zgromadził przed ekranami ponad 2 mln widzów, osiągając prawie 20% udziałów w grupie komercyjnej. Publiczność bawili m.in. kabareciarze z Ani Mru-Mru, Neo-Nówki czy Jerzy Kryszak, a całość poprowadziło trio: Marcin Wójcik, Piotr "Guma" Gumulec i Robert Korólczyk.
Festiwalowy sukces również online
Tegoroczna edycja Polsat Hit Festiwal zaistniała również w sieci. Relacje i materiały publikowane na TikToku, Instagramie i YouTube osiągnęły dziesiątki milionów wyświetleń. Dużym zainteresowaniem cieszyły się miejskie pop-up koncerty Smolastego i duetu Kuba i Kuba na sopockim Placu Zdrojowym. W promocję wydarzenia zaangażowano także influencerów, takich jak Natalia Sisik czy Suchy Bartuś.
Polsat potwierdza pozycję lidera
"Tegoroczna edycja Polsat Hit Festiwal naprawdę mnie zachwyciła. Publiczność w Operze Leśnej świetnie się bawiła, a każdy występ nagradzany był owacją na stojąco" - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy Polsatu. - "Również publiczność przed telewizorami wybrała Polsat w ten weekend, o czym świadczą świetne wyniki oglądalności całego weekendu".
Festiwal w Sopocie po raz kolejny udowodnił, że tradycyjna telewizja i nowoczesne formy przekazu mogą iść w parze - z sukcesem angażując miliony odbiorców w całej Polsce.