Reklama

2016 rokiem nagich teledysków?

W 2016 roku nagie klipy wzbudziły sporo kontrowersji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Oto przegląd rozebranych teledysków z tego roku.

Nagie bohaterki klipu Awolnation "Woman Woman"

Kanye West - "Famous" (14 mln wyświetleń)

Klip Kanye Westa nominowany został w tym roku do nagrody VMA w kategorii najlepszy teledysk. W przypadku "Famous" możemy mówić również o skandalu, który wybuchł zaraz po publikacji klipu w sieci. W teledysku pojawiły się podobizny (figury woskowe) Kanye Westa i Kim Kardashian, a także Taylor Swift, Amber Rose, Raya J (były chłopak Kim, z którym nagrała sekstaśmę), Chrisa Browna, Rihanny, Donalda Trumpa, Anny Wintour, Caitylnn Jenner, Billa Cosby’ego oraz byłego prezydenta USA George'a W. Busha.

Reklama

Gwiazdor, zaraz po pojawieniu się nagrania w sieci, zapowiedział, że czeka na pozwy od oburzonych swoimi podobiznami.

Główną inspiracją do stworzenia teledysku był obraz Vincenta Desiderio "Sen". Z klipu żartował m.in. Chris Brown, przerażona była nim natomiast Taylor Swift, która w ostatnim czasie jest na ścieżce wojennej z raperem. Obrazem "Famous" zachwycał się natomiast reżyser Werner Herzog, który był pod wrażeniem kinematograficznego rozmachu projektu.

Mary Komasa - "Lost Me" (1,2 mln wyświetleń)

W Polsce sporo kontrowersji wzbudził natomiast teledysk Mary Komasy "Lost Me" w reżyserii brata artystki, Jana Komasy, w którym gościnnie wystąpiła Anja Rubik. Modelka zaprezentowała się nago, co wywołało liczne dyskusje.

- Myślałam, że większą kontrowersją będą same granaty niż nagość. Byłam zszokowana, że nagość jeszcze budzi tyle kontrowersji. Mój tata mi zawsze mówi: "Ta nagość w twoim wideo jest taka 'gombrowiczowska', dochodzi się do tych pierwszych warstw". I rzeczywiście coś takiego było, ta nagość była kompletnie niewinna, w ogóle nie erotyczna. Chodziło o to, żeby niewinnie dojść do siebie, do swojego ego, stanąć twarzą w twarz z rzeczywistością. Dla mnie zupełnie nie jest kontrowersyjny, raczej emocjonalny - tłumaczyła Interii Komasa.

Awolnation - "Woman Woman" (3,6 mln wyświetleń)

Klip popularnej grupy stworzył Marc Klasfeld, pracujący wcześniej m.in. z Foo Fighters. "Marc idealnie zrozumiał przesłanie piosenki. Pomógł stworzyć obraz współgrający z dźwiękiem, pokazujący kobiety zachowujące się naturalnie w nienaturalnej sytuacji: grające w zespole całkiem nago" - mówi lider i mózg Awolnation, Aaron Bruno.

Klasfeld również wypowiedział się o swoim dziele: "To hymn złożony kobietom. Nie używaliśmy żadnego make-up’u, nie skorzystaliśmy z pomocy stylistów, bo żadna z pań w klipie nie miała na sobie ubrania."

Dawid Podsiadło - “Pastempomat" (5,2 mln wyświetleń)

"Pastempomat" to trzeci singel z płyty Dawida Podsiadły "Annoyance and Disappointment". Do piosenki zrealizowano klip z udziałem aktora Wojtka Mecwaldowskiego. Oprócz niego w teledysku pojawiają się także: Magdalena Żalińska, Hania Koczewska, Monika Mielnik, Maddie Kulicka, Marta Piepiora, Marie Carrour, a także gościnnie Julia Marcell z zespołem.

Za reżyserię teledysku odpowiadają Sebastian Pańczyk oraz Igor Daniel. Po krótkim czasie Youtube pozwolił na oglądanie klipu tylko po zalogowaniu. Wszystko ze względu na nagie sceny w teledysku.

- Tak naprawdę chodzi tylko o chwilowy negliż. Pamiętam, że jeszcze we wstępnym pomyśle, jak widziałem narysowane sceny, w tym tę z ukazaniem biustu jednej z modelek, to powiedziałem, że absolutnie musi być ta scena. Nie robimy teledysku, w którym ściemniamy, tylko robimy naprawdę, życie tak wygląda. Ale zastanawiałem się, czy to będzie problem - tłumaczył Interii Dawid.

Rihanna, Jason i FKA Twigs

Nieco mniejsze zamieszanie wywołały teledyski Rihanny i Jasona Derulo. Wokalistka w "Kiss It Better" (88 mln wyświetleń), mimo iż zaprezentowała się w odważnych scenach, nie sprawiła, że jej teledysk był szeroko komentowany. Zapewne sporo omdleń wśród fanek wywołał teledysk Derulo "Naked" (5 mln wyświetleń), jednak klip inspirowany D’Angelo "Untitled (How Does It Feel)" nie wzbudził licznych kontrowersji. Najmniej mówiło się natomiast o klipie FKA Twigs "Good To Love" (1,7 mln wyświetleń). Znana z odważnych kreacji wokalistka zaprezentowała się nago w pościeli.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje