Reklama

The Doors kontra Honda

Muzycy grupy The Doors wszczęli kroki prawne przeciwko holenderskiemu oddziałowi japońskiego koncernu samochodowego Honda. Firma, bez zgody członków zespołu, wykorzystała w reklamie fragment jego wielkiego przeboju "Light My Fire".

Najbardziej zbulwersowany takim postępowaniem Hondy jest John Densmore, perkusista The Doors, który nie weźmie udziału w zaplanowanej na przyszły rok trasie koncertowej reaktywowanej formacji.

Muzyka najbardziej martwi to, iż poprzez takie nielegalne działania fani mogą odnieść wrażenie, że The Doors sprzedali się.

"Wzięli początkowy fragment Light My Fire, aby zachęcić do kupowania samochodów. Wezwaliśmy już prawników w Holandii, aby ich powstrzymali, ale ludzie w Amsterdamie podobno już myślą, że się sprzedaliśmy" - mówi John Densmore.

Reklama

A tak jednak nie jest, skoro muzycy The Doors odrzucili 1.5 mln dolarów, które oferowała im firma komputerowa Apple, za zgodę na wykorzystanie w reklamie innej słynnej piosenki zespołu, "When The Music's Over".

"Apple to modna firma, a my używamy komputerów. Jednak jest dla mnie jasne, że skoro nie brakuje nam na życie, nie powinniśmy się na coś takiego zgadzać" - dodał John.

Latem 2003 roku The Doors mają pojawić się na największych europejskich festiwalach. Nowa płyta grupy, nagrana z wokalistą Ianem Astburym (eks-The Cult) i perkusistą Stewartem Copelandem (eks-The Police), według planów powinna ukazać się w przyszłym roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: light | FIRE | fragment | Guardian | muzycy | firma | john | Doors | The Doors
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy