Reklama

Kulturka: Płyta w hipermarkecie

W stacjach radiowych można usłyszeć ostatnio przebojową piosenkę "Miłość nad morzem", wykonywaną przez zespół Kulturka. Pochodzi ona z wydanej pod koniec czerwca debiutanckiej płyty krakowskiej formacji, "Nie chcę spać".

Album Kulturki trafił najpierw do sprzedaży w sieci Tesco, gdzie jest również dość intensywnie promowany. Czy dystrybucja w hipermarketach, obok tysięcy innych produktów, nie mających nic wspólnego ze sztuką, nie uwłacza godności członków zespołu?

"Wydaje mi się, że takie pytanie nie ma racji bytu od czasu, kiedy płyty kultowych kapel w Polsce są dołączane do kolorowych pisemek, a wizerunki zespołów, aktorów i innych znanych osób, są wykorzystywane do reklamy wszystkiego" - uważa Joanna Mendyka, wokalistka Kulturki.

"Nasze płyty są do kupienia i odsłuchania w dziale muzycznym Tesco. Jeżeli taka ma być cena dotarcia do słuchaczy, to naprawdę nic nie szkodzi" - mówi Mendyka w rozmowie z INTERIA.PL.

Reklama

Kompozytorem wszystkich piosenek z płyty "Nie chcę spać" jest Krzysztof Filus, gitarzysta i doświadczony autor muzyki teatralnej i filmowej. W nagraniu krążka wziął udział m.in. Paweł Mąciwoda-Jastrzębski, obecnie basista słynnej grupy Scorpions.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: spać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama