Reklama

"Despacito" lepsze od "See You Again". Pękła bariera trzech miliardów wyświetleń!

Klip do "Despacito" został najczęściej oglądanym teledyskiem na Youtube. To jednak nie wszystko. Utwór duetu Luis Fonsi – Daddy Yankee jako pierwszy przebił barierę trzech miliardów wyświetleń w serwisie.

Klip do "Despacito" został najczęściej oglądanym teledyskiem na Youtube. To jednak nie wszystko. Utwór duetu Luis Fonsi – Daddy Yankee jako pierwszy przebił barierę trzech miliardów wyświetleń w serwisie.
Luis Fonsi i Daddy Yankee w klipie "Despacito" /

Utwór Luisa Fonsiego "Despacito" (z gościnnym udziałem Daddy Yankee’ego) ukazał się w sieci 12 stycznia i szybko zaczął bić kolejne rekordy, stając się największym hitem tego roku. 

Próg dwóch miliardów odsłon "Despacito" przekroczył w ciągu 154 dni od premiery. Dla porównania, drugi utwór, któremu najszybciej udało się przekroczyć tę granicę - "Sorry" Justina Biebera - potrzebował roku i 30 dni.

Do przebicia bariery trzech miliardów oraz pokonania najpopularniejszego dotąd teledysku na Youtube - "See You Again" Wiza Khalify i Charliego Putha -   klipowi wystarczyło niecałe siedem miesięcy (204 dni).

Reklama

To jednak nie koniec bicia rekordów. "Despacito" to także najczęściej odtwarzany utwór w historii serwisów streamingowych. W dodatku duet Fonsi - Yankee może pobić rekord listy Billboard. Ich piosenka przez 12 kolejnych tygodni zajmuje pierwsze miejsce najpopularniejszych utworów w USA. Rekord - 16 tygodni - należy do Mariah Carey i Boyz II Men ("One Sweet Day"). 

"'Despacito' pokonało wszystkie bariery językowe, a ja dzięki temu poznałem cały świat i to jest świetne" - mówi pochodzący z Portoryko wokalista w rozmowie z "Dzień dobry Wakacje".

W sieci można znaleźć setki przeróbek i parodii "Despacito". W Polsce piosenkę przerobili m.in. Kabaret Czwarta Fala ("Wieśka Tico"), Na Pełnej ("Nie tak szybko"), DresMasters ("Drespacito") i Babka Babina z RMF Maxxx ("Głupia pipo"). Swoją wersję piosenki nagrał także nawet prezydent Wenezueli Nicolas Maduro, za co został skrytykowany przez twórców. W Malezji natomiast zakazano emisji piosenki w radiu i telewizji, gdyż uznano ją za nieodpowiednią dla dzieci.

Na kanale Luisa Fonsiego pojawił się też remiks utworu nagrany razem z Justinem Bieberem, który zdobył ponad 460 milionów wyświetleń. Furorę dzięki teledyskowi zrobiła także występująca w nim Zuleyka Rivera, Miss Universe z 2006 roku.

"Myślę, że z pewnymi rzeczami w życiu nie powinniśmy się spieszyć, a już na pewno nie z miłością. W romantycznych sytuacjach powinniśmy smakować momenty" - podkreślał Luis Fonsi, opowiadając o swojej najpopularniejszej piosence.

"Despacito" tytułu najczęściej oglądanego materiału wideo na Youtube pozbawiło klipu "See You Again", który na szczycie utrzymał się przez 24 dni po pokonaniu dotychczasowego rekordu "Gangnam Style" koreańskiego rapera PSY.

Piosenka napisana i skomponowana przez Putha była hołdem dla zmarłego Paula Walkera (aktora serii "Szybcy i wściekli"). Prośbę o współpracę wystosował do młodego twórcy Wiz Khalifa. Singel promował film "Szybcy i wściekli 7".

"Miałem przyjaciela, który zginął w podobny sposób co Paul Walker. Usiadłem przy fortepianie i słowa same się pojawiły. Nie wiem, jak to się stało. To była jakaś siła z góry. Napisałem piosenkę w 10 minut. Wysłałem ją Wizowi, a on dołożył swoje wersy" - mówił  Charlie Puth w rozmowie z jedną z australijskich rozgłośni radiowych.

Co ciekawe, w niedawnym wywiadzie dla magazynu "Billboard" Puth przyznał, że było blisko, aby utwór nie znalazł się na ścieżce dźwiękowej do filmu, gdyż muzykowi nie spodobał się fakt nieuwzględnienia go w teledysku.

"Nie miałem być w teledysku i nie miałem być oficjalnie w utworze. Miałem widnieć tylko jako autor tekstu. Byłem nowym artystą, nie na tyle fajnym, aby być częścią wielkiej franczyzy. Udowodniłem jednak wszystkim z zamkniętymi głowami, że się mylili" - mówił.

Barierę miliarda wyświetleń na Youtube przekroczyły 73 nagrania, natomiast dwa miliardy 15 materiałów wideo.

Pierwsza piątka najczęściej oglądalnych materiałów wideo na Youtube (stan na 4 sierpnia):

1. Luis Fonsi & Daddy Yankee - "Despacito" (3,008 mld, 12 stycznia 2017 roku)
2. Wiz Khalifa & Charlie Puth - "See You Again" (2,996 mld, 6 kwietnia 2015 roku)
3. PSY - "Gangnam Style" (2, 920 mld, 15 lipca 2012 roku)
4. Justin Bieber - "Sorry" (2,696 mld, 22 października 2015 roku)
5. Mark Ronson & Bruno Mars - "Uptown Funk" (2,590 mld, 19 listopada 2014 roku).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Luis Fonsi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy