Reklama

Crazy Frog to dzieło geniusza?

Reklama dzwonka komórkowego firmy Jamster, promująca Crazy Froga, została uznana najbardziej irytującym spotem promocyjnym 2005 roku w Wielkiej Brytanii. Spośród tysiąca ankietowanych osób, aż 60 procent wskazało właśnie na Szaloną Żabę. Niemniej kosztowana kampania reklamowa dzwonka "Axel F.", okazała się ze wszech miar skuteczna...

Przypomnijmy, że w reklamie pojawia się animowana postać Crazy Frog, jadąca na niewidzialnym motocyklu. W tle słychać utwór "Axel F", będący nową wersją tematu muzycznego filmu "Gliniarz z Beverly Hills".

Szalona Żaba o kilka długości wyprzedziła pozostałych kandydatów do "zaszczytnego" miana, gdyż na tysiąc ankietowanych osób, blisko 600 wskazało właśnie na reklamę promująca produkt firmy Jamster.

Trzeba jednak podkreślić, że kreatorzy postaci Crazy Frog trafili w dziesiątkę, a nawet w jedenastkę, gdyż 11 milionów ściągnięć irytującego dzwonka telefonicznego zanotował Jamster tylko do czerwca ubiegłego roku! Pełne szacunki za dwanaście miesięcy nie zostały jeszcze opublikowane.

Reklama

Warto dodać, iż firma wydała na promocję ponad 15 milionów dolarów, dzięki czemu tylko w ciągu jednego miesiąca reklama była emitowana w różnych mediach średnio 83 razy na godzinę!

"Ludzie twierdzą, że ta reklama była irytująca. Też tak sądzę, choć wynikało to tylko częstotliwości nadawania. Tak naprawdę, patrząc na zyski firmy, kampania była dziełem geniusza" - powiedział Craig Smith, specjalista od marketingu w reklamie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kampania reklamowa | reklama | firmy | dzieło | Frog | Crazy Frog
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama