Reklama

"Jadymy na bogato": Śląsk na hiphopowo

W czwartek odbyła się w Katowicach premiera promującego Śląsk teledysku pod tytułem "Jadymy na bogato". Wystąpili w nim znani Ślązacy m.in. poseł i reżyser Kazimierz Kutz.

Teledysk "Jadymy na bogato" - jak to ujęli realizatorzy - jest kalejdoskopem tego, co się ze Śląskiem kojarzy, ale w wersji zestawionej z nowoczesnością i pokazanej w zabawnej formule. Znalazło się więc miejsce na stereotypy, jak górnik, który jedzie na mopliku (motorze), ale autostradą; jest też ujęcie kręcone w chodniku ćwiczebnej sztolni w Knurowie, tyle, że zamiast górników widać tańczące dziewczyny w kaskach.

Zdjęcia do klipu, w którym Kazimierz Kutz wystąpił m.in. z raperem Grubsonem i Kabaretem Młodych Panów, trwały kilka dni. Ekipa zdjęciowa kręciła m.in. w Rybniku i Radlinie (woj. śląskie). Byli także w Katowicach i Chorzowie.

Reklama

Kutz pojawił się w dwóch kilkusekundowych ujęciach, które powstały na terenie skansenu chorzowskiego - Górnośląskiego Parku Etnograficznego. Na obu zamiast tradycyjnego krupnioka - jak deklarował przed kilkoma tygodniami - zajada inny, ale równie tradycyjny posiłek - niedzielny śląski obiad, na który składa się rolada, modro kapusta i kluski.

"To bardzo zabawne przedsięwzięcie. Lepsze od tych wszystkich politycznych głupot, które się dzieją. Podoba mi się, że są młodzi ludzie, którzy mają poczucie humoru, żeby w inteligentny sposób promować region śląski. Nareszcie na Śląsku jakaś inteligencja się rodzi" - powiedział PAP Kutz. Dodał, że w klipie jest wiele zabawnych wątków, którym nie brak autentyczności.

Od pomysłu do prezentacji minęły trzy miesiące.

"Pokazujemy Śląsk tradycyjny i nowoczesny" - powiedziała PAP jedna ze współautorek wyprodukowanego w ramach "Projektu Ślązak" klipu Sabina Dyla. Dodała, że chcieli pokazać województwo śląskie z tej tradycyjnej i nowoczesnej strony, żeby nie kojarzyło się tylko z kopalniami, ale także z biznesem, dobrą zabawą i rozrywką.

Ekipę pomysłodawców wspomagał muzycznie zespół The Brainmind, który do popularnej na Śląsku piosenki "Karolinka" dodał trochę nowoczesnych brzmień.

"Projekt Ślązak" jest odpowiedzią na sukces piosenek "Projekt Warszawiak" z doskonale znanymi słowami: "Nie masz cwaniaka nad warszawiaka", i "Projekt Trójząb", który powstał na Wybrzeżu. Ślązacy też chcieli mieć swój muzyczny teledysk.

"Nasz projekt jednak różni się od pozostałych. My jesteśmy pasjonatami nie nastawionymi na zysk i sprzedaż płyt. Mieliśmy zamiar tym przedsięwzięciem trochę rozbujać Śląsk i Ślązaków" - wyjaśniła Dyla.

Zdania odbiorców klipu są podzielone. "Jesteh hanys, ale mimo to myśla że tyn klip to gańba" - to jeden z krytycznych komentarzy. A jak Wam się podoba Projekt Ślązak?

Zobacz teledysk "Jadymy na bogato":

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bogaty | teledyski | GrubSon | Śląsk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy