Rox

Rox
pochodzenie
Wielka Brytania
imię i nazwisko
Roxanne Tataei
4,3
Oceń
Głosy
3

Biografia

Rox to pseudonim artystyczny 21-letniej soulowej wokalistki Roxanne Tataei. Korzenie urodzonej w Anglii piosenkarki są dosyć oryginalne - Rox jest córką perskiego artysty i jamajskiej chórzystki. Artystka wśród swoich muzycznych inspiracji wymienia Lauryn Hill, Joni Mitchell, Sade, Mary J. Blige i Alanis Morissette.

Mając 10 lat dziewczynka zapisała się do National Youth Music Theatre - organizacji zrzeszającej młodych ludzi zainteresowanych teatrem muzycznym. Występowała z nim gościnnie na przedstawieniach, objeżdżając Wielką Brytanię. W wieku 14 lat otrzymała swoją pierwsza gitarę i zaczęła eksperymentować z różnymi gatunkami muzyki. Już jako nastolatka była wyjątkowo pracowita i zacięta - soboty spędzała na śpiewaniu w kościele od 9 rano do 5 po południu, Tam właśnie ukształtował się jej mocny głos, zamiłowanie do występów i zaangażowanie w pracę. Skądinąd Rox do dziś jest praktykującą katoliczką i otwarcie mówi o swojej głębokiej wierze.

Po sformowaniu swojego pierwszego zespołu w 2008 roku, rozpoczęła współpracę z Rough Trade Records. Odkąd śpiewa w występach towarzyszyli jej m.in. Mark Ronson czy Daniel Merriweather. Brała także udział w popularnym w Wielkiej Brytanii telewizyjnym show "Later... with Jools Holland".

15 grudnia 2009 roku ukazał się debiutancki singiel Rox, "No Going Back", który został wydany na płycie winylowej. Jak powiedziała w wywiadzie, piosenka opowiada o "definitywnym zakończeniu związku i niechęci do ponownego zejścia się z ukochaną osobą".

Jej kolejny singiel "My Baby Left Me" został wydany 15 marca 2010 roku. Utwór przypadł do gustu słuchaczom, czego skutkiem było znalezienie się na liście przebojów BBC Radio2. Otrzymał także przychylne recenzje krytyków. Natomiast pierwszy album artystki "Memoirs", ukazał się 7 czerwca 2010 roku i zawierał dwa wcześniejsze single oraz inne utwory. Płyta nagrywana była częściowo w New Jersey, ale powstawała przede wszystkim Nowym Yorku. W pracę nad albumem artystki zaangażowali się producenci: Jay-Z, Lupe Fiasco i Al Shux. W tym samym czasie odbyła się promocja trzeciego singla "I Don't Believe", który został użyty jako ścieżka dźwiękowa do kampanii reklamowej promującej markę kosmetyków Rimmel.

Wkrótce Rox została zauważona w prasie - "The Guardian", "Sunday Times" i "The Independent", uznały ją za wokalistkę, na którą należy zwrócić szczególną uwagę w 2010 roku. Z kolei brytyjski magazyn "Music Week" określił Rox mianem "jednego z najbardziej ekscytujących zjawisk 2010 roku".