Gigapanorama – megamożliwości

Świadomość znaczenia event marketingu jako niezbędnego narzędzia biznesowego powoli wzrasta. Coraz częściej impreza traktowana jest jako inwestycja, która ma przynieść określony zwrot. Szczególnie, gdy mamy do czynienia z rozrywką masową.

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistyczne usługi polegające na kompleksowej organizacji masowych wydarzeń kulturalnych, sportowych i rozrywkowych. Realizacją tego typu zleceń zajmują się agencje eventowe i agencje reklamowe, specjalizujące się w  realizacji takich projektów jak koncerty, festiwale, mecze, konferencje, kongresy, targi, wystawy, pokazy mody, gale i bankiety, różnego rodzaju  imprezy wewnętrzne i zewnętrzne.

Zainteresowanie usługami jest bardzo duże, agencje prześcigają się w pomysłach na to, jak odróżnić się od konkurencji i zaproponować kreatywny pomysł na realizację przedsięwzięcia, a cała branża ustandaryzowała swoje usługi powołując do życia Klub Agencji Eventowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown, większość klientów jest gotowych zapłacić więcej za współpracę z renomowaną firmą eventową, która gwarantuje bezpieczeństwo, odpowiednie zaplecze i przygotowanie merytoryczne (30% zdecydowanie tak, 58% raczej tak).

Wydarzenia masowe wyzwalają ogromne emocje i są wyjątkowym przeżyciem. War-to więc zrobić wszystko, by jak najdłużej pozostać w pamięci uczestników projektu oraz wykazać skuteczność działań przed zleceniodawcami eventu. Potencjał w tym zakresie jest na wyciągnięcie ręki i tkwi w social media! Gigapanorama ARENA360° jest jednym ze sposobów na przełamanie sztampy w postrzeganiu imprez masowych jako jednorazowego wydarzenia.

Gigapanorama ARENA360° pozwala na oznaczanie osób oraz ich znajomych z Facebooka na fotografii wykonanej w technologii panoramy podczas różnego rodzaju imprez. Jest przygotowywana z wykorzystaniem autorskiego systemu Pentagon Research przy użyciu specjalistycznej głowicy. Czas wykonania jednej serii zdjęć to około 20-30 minut (w zależności od wielkości obiektu).

Technologia tzw. gigapanoramy polega na wykonaniu za pomocą aparatów z dostosowanymi teleobiektywami kilkuset fotografii, które złączone ze sobą dają efekt w postaci ogromnego zdjęcia. Organizator imprezy powinien przygotować odpowiednie stanowisko zapewniające widoczność dla fotografa. Rozdzielczość takiej fotografii wynosi od 2 do 30 gigapikseli, co pozwala w praktyce na odszukanie się każdej osobie, która uczestniczyła w konkretnym wydarzeniu. Na zdjęciu może oznaczyć się każdy, kto posiada konto na Facebooku.

Aby móc  to zrobić, należy zalogować się z pomocą aplikacji lub z użyciem danych z Facebooka (login i hasło). Na panoramie można otagować zarówno swój profil, jak i profile znajomych. Podobnie jak w przypadku oznaczania się na zdjęciach na Facebooku, w zależności od indywidualnych ustawień prywatności, znajomi otrzymają powiadomienie, że zostali oznaczeni. Powiadomienie takie zawiera link ze szczegółami. Umożliwia ono także usunięcie oznaczenia.

Aplikacja internetowa daje szereg innych możliwości. Jedną z nich jest przeglądanie zdjęcia panoramicznego. Fotografię można dowolnie oddalać i przybliżać, co pozwala na szczegółowe obejrzenie wszystkich jej fragmentów. System posiada opcję zaprojektowania strony powitalnej, na której znajdą się najważniejsze informacje o wydarzeniu (np. liczba widzów, krótki opis wydarzenia itp.). Możliwe jest także dodawanie reklam oraz informacji graficznych do zdjęcia panoramicznego, nanoszenie znaków wodnych zleceniodawcy lub logotypów sponsorskich.

Najważniejszą korzyścią wynikającą ze sponsoringu dużych projektów i wydarzeń jest możliwość dotarcia z przekazem do określonej grupy docelowej. Ogromne nakłady finansowe ze strony sponsorów, nierozerwalnie wiążą się z oczekiwaniem określonych zysków z takiego zaangażowania.

Organizatorzy eventów starająsię jak najlepiej wykorzystać emocje, by budować wizerunek marki sponsora i wesprzeć sprzedaż jego produktów czy usług. Gigapanorama ARENA360° świetnie sprawdza się jako narzędzie pomiaru odbioru przekazów reklamowych sponsora wśród uczestników wydarzenia oraz do budowy bazy osób, które oznaczyły się na zdjęciu czy przeprowadzenia konkursu dla fanów (np. polegającego na znalezieniu konkretnego miejsca na panoramie). Aplikacja sprzyja dodawaniu przycisków

linkujących do wybranych stron fanpage’y na Facebooku oraz przeglądaniu jej zawartości na komputerach osobistych, tabletach i smartfonach. Warto dodać, że interfejs może być użytkowany w wielu wersjach językowych.

Aplikację można udostępnić na własnej stronie internetowej lub kierować bezpośrednio do hostowanych zrzutów. Jest również opcja tagowania osób przez Facebooka, a do tych, którzy się oznaczą, można wysłać informacje w ramach dedykowanej kampanii reklamowej. Gigapanorama ARENA360° jest oferowana przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jako samodzielny produkt lub jeden z elementów wysokospecjalistycznych raportów medialnych. Partnerem projektu jest Pentagon Research.

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy