Reklama

"Melody Maker" łączy się z "NME"

Ukazujący się od 1926 roku angielski tygodnik muzyczny "Melody Maker" przestaje się ukazywać. Jego wydawca zdecydował właśnie o połączeniu go z innym znanym tygodnikiem "New Musical Express". Utrzyma on swą nazwę, a "MM" zniknie z kiosków. Dzięki tej fuzji powstanie także jedno z największych na świecie internetowych archiwów muzycznych.

Mike Soutar, dyrektor firmy wydawniczej IPC Music, która jest właścicielem obu pism, powiedział: "Postanowiliśmy, że 'Melody Maker' zostanie wchłonięty przez 'NME'. Ostatni numer 'Makera' ukaże się na święta Bożego Narodzenia. Jego słynne strony z ogłoszeniami muzyków zostaną przeniesione do papierowego wydania 'New Musical Express', a pozostałe ogłoszenia już na początku 2001 roku trafią na jego internetowe strony. Podjęliśmy tę decyzję, ponieważ zmusiły nas do tego warunki panujące na rynku wydawniczym. Tygodnik spełniał swoją rolę, ale - niestety - nie miał wystarczającej ilości czytelników. IPC wciąż pozostaje liderem, jeśli chodzi o dostarczanie informacji muzycznych. Dzięki temu połączeniu będziemy mogli myśleć o rozwoju 'NME' na wielu płaszczyznach. W ten sposób udało nam się wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku i jednocześnie podjąć wyzwania, jakie stawia nam wejście w XXI wiek".

Reklama

Archiwum "Melody Makera" także zostanie wchłonięte przez "NME" i w efekcie powstanie największe na świecie archiwum muzyczne, dostępne dla fanów na całym świecie. Większość kluczowych pracowników redakcji znajdzie zatrudnienie w nowym wcieleniu "NME", jednak spora część zostanie bez pracy.

"Melody Maker" z pisma poświęconego muzyce popularnej, na przełomie lat 60. i 70. przekształcił się w czołowy rockowy tygodnik świata. Redakcja przespała jednak punkową rewolucję, ale szybko stała się głównym orędownikiem brytyjskiej nowej fali, a później amerykańskiego grunge'u. W tym roku tygodnik, próbując pozyskać nowych czytelników, dokonał kolejnej wolty i poświęcał swe łamy głównie scenie nu-metalowej oraz nurtowi garażowemu, popularnemu obecnie wśród brytyjskich nastolatków.

Niedawno z rynku zniknął także istniejący od 10 lat miesięcznik muzyczny "Select". Powodem był również systematycznie spadający nakład.

New Musical Express
Dowiedz się więcej na temat: NME | musical | tygodnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy