Reklama

Ile kosztuje logo RHCP?

Słynny znak graficzny Red Hot Chili Peppers stał się przedmiotem sporu sądowego.

Firma odzieżowa Back-Lite, która wykorzystała logo "Papryczek" na kurtce swojej produkcji, została pozwana przez kompanię Bravada International, mającą prawa do znaku zespołu.

Bravada posiada także prawa do logo takich grup, jak Guns N' Roses czy Led Zeppelin. Teraz firma zażądała od Back-Lite aż 11 milionów dolarów.

Najciekawszy jest jednak fakt, że pozwana firma wykorzystała logo Red Hot Chili Peppers... tylko na jednej kurtce, robionej specjalnie na zamówienie.

Właściciel Back-Lite, Gary Shaffer, zgodził się umieścić charakterystyczny znak na kurtce na wyraźną prośbę fana grupy, który tak ubrany chciał pojawić się na ceremonii Grammy Awards. Co więcej, firma nie skasowała za produkt ani centa - kurtka została dana jako prezent.

Reklama

"W pozwie jest napisane, że mogłem zarobić ponad milion dolarów na złamaniu praw autorskich. To jest bzdura. Cały ten pozew jest dla mnie jak haracz" - powiedział Shaffer.

Jak donoszą amerykańskie media, właściciel Back-Lite poszukuje teraz pomocy prawnej. Ze względu na złą sytuację finansową Shaffera nie stać nawet na adwokata.

Zobacz teledyski Red Hot Chili Peppers na stronach INTERIA.PL!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Red Hot Chili Peppers | znak | chili | firma | logo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy